Serdecznie zapraszamy na szkolenie: Psychomotoryka w rozpoznawaniu trudności w rozwoju dziecka przedszkolnego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czy to, co Cię zaniepokoiło w zachowaniu dziecka, może sugerować trudności rozwojowe? Jakie to mogą być trudności? Jak je rozpoznać w świetle diagnozy psychomotorycznej? Jaką terapię zaproponować ? – weź udział w warsztacie
Prowadząca: dr hab. Joanna Kruk- Lasocka, dr Bożena Bartosik
Adresatki: nauczycielki wychowania przedszkolnego
Liczba miejsc ograniczona: 15
Godziny: 9:00 – 17:15
Termin: do uzgodnienia po uzbieraniu się grupy
Miejsce szkolenia: siedziba TWP OR we Wrocławiu przy ul. Szwedzkiej 13a
Cena szkolenia: 600,00 zł/osoba
W cenie szkolenia ujęte są materiały szkoleniowe, poczęstunek oraz zaświadczenie o jego ukończeniu.
Cele zajęć:
– uzyskanie podstawowej wiedzy na temat pojmowania diagnozy psychomotorycznej,
– rozpoznawanie i rozumienie objawów trudności w zachowaniu dziecka przedszkolnego jako komunikatów kierowanych do nauczyciela
– wypracowanie umiejętności wykorzystania narzędzi psychomotorycznych przydatnych nauczycielowi edukacji przedszkolnej
– opracowanie studium przypadku dziecka dla potrzeb zindywidualizowanej edukacji bądź terapii
Program zajęć:
9:00 – 11:15; Założenia psychomotoryki w ujęciu holistycznym.
Diagnoza psychomotoryczna jako proces.
11:15- 11:30; Przerwa kawowa
11:30- 13:45; Rozpoznawanie pierwszych niepokojących objawów w zachowaniu dziecka – diagnoza różnicowa. Przegląd psychomotorycznych narzędzi (skale, próby kliniczne i inne).
13:45 – 14:00; Przerwa kawowa
14:00 – 16;15; Omówienie wybranych narzędzi psychomotorycznych, przydatnych w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego.
16:15; Przerwa kawowa
16: 15 -17:15; Studia indywidualnych przypadków –filmy, dyskusja, propozycje terapeutyczne, zakończenie.
Dr Bożena Bartosik: pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta SI i psychomotoryki, nauczyciel akademicki. Współpracuje z nauczycielami i opiekunkami: żłobków, przedszkoli i szkół na Dolnym Śląsku. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych. Przez ponad 30 lat pracowała w szkole z dziećmi z różnymi niepełno sprawnościami i ich rodzinami. W pracy zawodowej od wielu lat zajmuje się diagnozą dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wspomaganiem ich rozwoju, diagnostyką zaburzeń przetwarzania sensorycznego, diagnostyką rozwoju psychoruchowego małych dzieci. Na jej zaangażowanie z obszaru diagnozy i terapii wpłynęła 12 letnia praca z profesor Ludwiką Sadowską w Samodzielnej Pracowni Rehabilitacji Rozwojowej w I Katedrze Pediatrii na Wydziale Lekarskim w Akademii Medycznej we Wrocławiu. Przez wiele lat z profesor Joanną Kruk – Lasocką prowadziła Gabinet Diagnozy i Terapii dla Dzieci z Utrudnieniami w Rozwoju w DSW. Pracując jako nauczyciel – pedagog specjalny, poszerza swoją wiedzę na licznych kursach, warsztatach z zakresu diagnostyki i terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci. Autorka licznych publikacji dotyczących funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dzieci z różnymi utrudnieniami w rozwoju, współtwórczyni Wrocławskiego Modelu Usprawniania.
Dr hab. Joanna Kruk-Lasocka: pedagog specjalny, emerytowany profesor Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Była inspiratorką działań na rzecz propagowania problematyki autyzmu na terenie Dolnego Śląska oraz aktywną działaczką Krajowego Towarzystwa Autyzmu (od 1990 roku pełniła również funkcję wiceprzewodniczącej). W 1992 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego utworzyła Pracownię Badań nad Autyzmem, którą kierowała do 1998 roku. W 1999 roku powołała w DSW Gabinet Diagnozy i Terapii dla Dzieci z Utrudnieniami w Rozwoju, którym kierowała do 2021 roku. Opracowała „Psychomotorykę Spotkania” -autorską koncepcję rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i wspierania rozwoju dziecka. Autorka wielu publikacji, między innymi: ,,Autyzm czy nie autyzm?’’ (1999), ,, Dostrzec dziecko z perspektywy edukacji włączającej” (2012), ,, Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu”(2021).
Chcesz się zapisać – wyślij poniższe zgłoszenie a skontaktujemy się z Tobą!