Serdecznie zapraszamy na szkolenie: Autyzm czy nie autyzm ? Możliwości rozpoznawania autyzmu u dziecka w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy psychomotoryki
Czy trudności, które obserwujesz u dziecka o dobrym intelektualnym rozwoju, mogą mieć związek z autyzmem? Jak je rozpoznać, wykorzystując narzędzia psychomotoryczne? W jaki sposób je opisać, opracować psychomotoryczne studium przypadku dziecka? Jeśli chcesz się dowiedzieć, ten warsztat jest dla Ciebie
Prowadząca: dr hab. Joanna Kruk-Lasocka
Adresaci: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Liczba miejsc ograniczona: min. 10
Godziny: 9:00 – 17:15
Termin: zostanie wyznaczony po uzbieraniu się min. 10 uczestników
Miejsce szkolenia: siedziba TWP OR we Wrocławiu przy ul. Szwedzkiej 13a
Cena szkolenia: 500,00 zł/osoba
W cenie szkolenia ujęte są materiały szkoleniowe, poczęstunek oraz zaświadczenie o jego ukończeniu.
Cele zajęć:
– uzyskanie wiedzy na temat możliwości rozpoznawania autyzmu u dziecka o dobrym intelektualnym rozwoju- w świetle diagnozy psychomotorycznej
– wypracowanie umiejętności wykorzystania narzędzi psychomotorycznych w warsztacie nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
– opracowanie psychomotorycznego studium przypadku dziecka
Program warsztatu
9:00 – 10.00 Co trzeba wiedzieć o autyzmie?
10.00 -11.15 Dziwne dziecko w klasie – czy to musi być autyzm? Dziwne znaczy jakie? Pokazanie objawów w obszarze motoryki, w sferze emocjonalno-społecznej oraz percepcyjno-poznawczej
11.15.- 11.30 Przerwa kawowa
11.30.- 13.30 Omówienie stanów bliskich spektrum autyzmu
– Syndrom Geek’a
– Łagodny kraniec – jeszcze nie zespół Aspergera
– Zespół Aspergera to już stany ze spektrum
13.30. – 13.45 Przerwa kawowa
13.45. – 16.15 Różnicowanie omówionych zespołów w świetle psychomotorycznej diagnozy
Rozumienie diagnozy psychomotorycznej. Podobieństwa i różnice, które każą się zastanowić nad rozpoznaniem autyzmu. Pokazanie i omówienie wybranych psychomotorycznych testów, skal, autorskich próbek, zabaw, rysunków
16.15.- 16.30 Przerwa kawowa
16.30 – 17.15 Analiza wybranych przypadków dzieci z wykorzystaniem materiału filmowego i omówionych narzędzi. Wspólne opracowanie studium przypadku. Zakończenie
O prowadzącej: Dr hab. Joanna Kruk-Lasocka: pedagog specjalny, emerytowany profesor Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Była inspiratorką działań na rzecz propagowania problematyki autyzmu na terenie Dolnego Śląska oraz aktywną działaczką Krajowego Towarzystwa Autyzmu (od 1990 roku pełniła również funkcję wiceprzewodniczącej). W 1992 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego utworzyła Pracownię Badań nad Autyzmem, którą kierowała do 1998 roku. W 1999 roku powołała w DSW Gabinet Diagnozy i Terapii dla Dzieci z Utrudnieniami w Rozwoju, którym kierowała do 2021 roku. Opracowała „Psychomotorykę Spotkania” -autorską koncepcję rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i wspierania rozwoju dziecka. Autorka wielu publikacji, między innymi: ,,Autyzm czy nie autyzm?’’ (1999), ,, Dostrzec dziecko z perspektywy edukacji włączającej” (2012), ,, Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu”(2021).
By zapisać się na szkolenie zapraszamy do wysłania formularza zgłoszeniowego a skontaktujemy się z Państwem!