Warsztat skierowany jest do nauczycieli przedszkola, nauczycieli nauczania początkowego, opiekunów w żłobkach oraz wszystkich, którzy chcą aby dziecko uczyło się przez zabawę i indywidualne zdobywanie najróżniejszych doświadczeń.
Metoda Montessori to podejście do nauczania, które zostało opracowane przez włoską lekarkę i pedagog Marię Montessori. Metoda ta skupia się na tym, aby dzieci miały swobodę w podejmowaniu decyzji i samodzielnie uczyły się poprzez eksplorację i odkrywanie świata. W przedszkolu czy też żłobku stosowanie metody Montessori polega na zapewnieniu dzieciom odpowiedniego środowiska, które pobudza ich naturalną ciekawość, rozwija kreatywność i umiejętności manualne. Rozwijane są u dzieci nie tylko wiedza i umiejętności, ale również empatia, samodyscyplina i umiejętność pracy w grupie. Dzieci uczą się również samodzielności oraz odpowiedzialności za swoje działania.
Każdego kto chciałby zgłębić tę metodę zapraszamy do zapisów!
Liczba godzin: 6
Termin warsztatu: termin uzgodniony zostanie po zebraniu grupy min 10 uczestników, zajęcia planowane są w sobotę w godz. 9:00-15:00
Miejsce realizacji: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej ul. Szwedzka 13a, Wrocław
Zapisy: by zapisać się na warsztat prosimy o wypełnienie formularza na dole strony a skontaktujemy się z Państwem!
Warsztat poprowadzi: mgr Helena Petryszyn
Koszt udziału w warsztacie: 220,00 zł
Przedpłata na konto bankowe naszego Stowarzyszenia:
Santander Bank Polska S.A nr rachunku 66 1090 1522 0000 0000 5201 9098
tytuł przelewu: Warsztat Twórcze Montessori/Imię i nazwisko uczestnika
Minimalna ilość uczestników: 10 osób
W programie warsztatu:
- zarys życia MM
- główne założenia pedagogiczne
- wykorzystanie metody MM w pracy pedagogicznej i dydaktycznej
- zasady tworzenia montesoriańskich pomocy dydaktycznych
O prowadzącej:
Helena Petryszyn – absolwentka kursu w Polskim Instytucie Montessori „Pedagogika M.Montessori”, dyplomowany nauczyciel, w swojej pracy na co dzień wykorzystująca metodę M. Montessori, gdyż uważa, że jest ona najlepiej przystosowana do kształtowania zarówno indywidualności dziecka jak i odpowiedzialności za wspólnotę z innymi, dodatkowo metoda ta w optymalnym stopniu rozwija motorykę małą, sensorykę i samodzielność, stymuluje do prawidłowego i harmonijnego rozwoju osobowości małego człowieka nie tłumiąc jednocześnie jego indywidualnych uzdolnień. Podczas zajęć wykorzystuje materiały montesoriańskie oparte o jej pedagogikę, głównie w obszarze rozwijania zmysłów i motoryki małej.